3 milyon 350 bini aşkın üye sayısı, ayda 2 milyonu bulan tekil ziyaretçisiyle Türkiye’nin en büyük çocuk ve gençlikportalı Tipeez.com’un düzenlediği Online Kids Marketing Konferansı’nın ikincisi 24 Şubat’ta Swissôtel The Bosphorus’ta yapıldı. Ulusal ve uluslararası profesyonelleri bir araya getiren ve sektöre yeni ufuklar açan konferansın bu yılki konusu Kidsfluence â Ebeveynlerin Satın Alma Kararlarında Çocukların Etkileri oldu.
Dijital platformlardaki uygulamaların geleneksel mecralara entegre edilmesinde büyük başarı sağlayan ve Lego Systems’in dijital bir güç merkezi olmasında önemli katkıları olan Lego Systems Dijital Strateji Müdürü Brent Hill, konferansta deneyimlerini Türk sektör profesyonellerine aktardı. Lego’nun ilk mini figürünü 1978 çıkardığını söyleyen Hill, farklı kuşaklara ulaşmak için Lego’nun yıllar içinde kat ettiği yolu anlattı. Lego’daki dijital devrimin 1998 yılında başladığını ve online ile offline mecraların bu dönemden itibaren birlikte kullanıldığını ifade etti. Hill, Lego’nun çocuklar ve aileleriyle iletişime geçmek için web siteleri, mobil uygulamalar, advergame’ler, konsol oyunları ve sosyal medya kullanımına örnekler vererek; her biri farklı, en geniş hedef kitleye nasıl etkin bir şekilde ulaşılacağının örneklerini paylaştı. Ayrıca medyalar arası güçlü yaklaşım için izlenecek yöntemler hakkında bilgi verdi. Hill, konferans izleyicileriyle birlikte “Dijital çözümleri mobil uygulamalar, mobil oyunlar, YouTube, sosyal medya gibi araçlar arasında nasıl dağıtabiliriz? Nasıl hepsini en iyi şekilde entegre edebiliriz?” sorularının yanıtlarını aradı.
İngiltere’nin en önemli oyun geliştirme platformlarından 4T2 Web Agency’nin Genel Müdürü John White da Online Kids Marketing’de deneyimlerini paylaştı. Uzmanlık alanı çocukların online güvenliği, kullanıcı dostu web uygulamaları, dijital stratejiler ve sistem mimarlığı olan John White eğitsel ve ilham verici olduğu kadar eğlenceli oyunlar geliştirmenin önemini aktardı. Çocuklar için oyun hazırlanırken dikkat edilmesi gereken ipuçlarını paylaşan White, “Çocukları ilgisini kaybetmemek için oyunları kısa tutun, bütçenizi doğru dağıtın, ölçümlemeyi önemseyin, çocukların fikirlerini alın” dedi. Sektörde geleceğin çoklu ekran kullanımlarında olduğunu söyleyen John White, oyun hazırlayanlar için de önemli bilgiler verdi: “Önceliğiniz eğlence olsun, mesajlarınız ikinci planda kalmalı. Çocukların hepsine aynı muameleyi yapmayın. Oyunları kişiselleştirmelerine olanak verin ve arkadaşlarıyla oynamalarını sağlayın. Zorlu başarılarını ödüllendirin.”
Dijital neslin tercihleri açıklandı
Konferansta ayrıca Ipsos KMG Medya Araştırmaları Genel Müdürü Yaprak Aykan “Türkiye’de Çocukların Medya Tüketimleri ve Yaşam Tarzları” araştırmasının sonuçları açıklandı. Araştırmadaki geleceğin pazarına yön verecek olan dijital neslin satın alma davranışlarına dair önemli veriler sektör profesyonellerine rehberlik etti.
Online Kids Maketing’in bir diğer katılımcısı da Act 2 Connect’ten Viktor Kuzu oldu. Act 2 Connect Stratejik Planlama Koordinatörü Viktor Kuzu, Tipeez.com’da gerçekleştirilen Hüptrik Kampanyası’nın başarı hikâyesini aktardı. Wanda Digital Genel Müdürü İsmail Özdemir de “Ailelerin Satın Alma Kararlarını Yönlendiren Çocuklarla Nasıl Konuşulmalı?” konulu oturumda ebeveynlerin alışveriş alışkanlıklarını yöneten çocuklara yönelik iletişim stratejilerine dair önemli ipuçları paylaştı.
Panel kısmında “Ebeveynlerin Satın Alma Kararlarında Çocukların Etkileri”nin tartışıldığı konferansın sonunda ise Tipeez.com Genel Müdür Haymi Behar, dijital neslin nabzını tutan “Tipeezciler seçiyor: Yılın Yıldızları” anket sonuçlarını açıkladı.