“Kayıp Balık Nemo’nun Sesleri

Müzik ve ses efektleri, her sinema filminin ayrılmaz bir parçasıdır ve Pixar’daki yapımcılar bu unsurları ellerinden geldiğince avantajlarına kullanmışlardır.

“Kayıp Balık Nemo”da yönetmen Andrew Stanton, besteci Thomas Newman ve bol Oscar’lı sesçi Gary Rydstrom’la çalıştı.

Ortak yönetmen Lee Unkrich, Newman’ın “Nemo”daki müziklerini “içinde bolca tuhaf ve ilginç enstrümantasyon olan şatafatlı bir oskestra müziği” olarak niteliyor.

Yapımcı Graham Walters ekliyor: “Thomas, bize evindeki klavyesinde her şeyi çalardı. Prodüksiyonun bitimine doğru neredeyse haftada bir oraya gider, görüntüler eşliğinde müzikleri dinlerdik. İnanılmaz bir çalışma tecrübesiydi. Kayıt aşamalarına geçtiğimizde her şeyimiz vardı ama 105 parçalık orkestrayla her şey kulağa çok daha güzel geliyordu. Yaptığı müzik çok klas ve duygulara çok hitap ediyor.”

Birçok Oscar ödülü kazanmış sesçi Gary Rydstrom, “Kayıp Balık Nemo” deneyimini tamamlamak için ekibe katkıda bulunmuş. Rydstrom’un yaratıcı ses repertuarı, su altında olmanın heyecanını artırıyor. Kendisi anlatıyor: “Yapmamız gereken en temek şeylerden biri, tüm balıklar için inandırıcı bir hareket müziği yapmaktı. Her birine kendilerine ait bir karakter vermemiz gerekiyordu. En sevdiğim seslerden biri de Nemo’nun hasarlı yüzgeci için bulduğumuz sesti. Kanat çırpmasına benzer uzak bir pır pır sesi çıkarıyor. Kâğıt havluyla çok basit bir çırpma sesi yarattım. Adeta bir sinekkuşu gibi bir sesi var. Marlin, biraz daha nevrotik olmak adına kuyruk çırparak kendini itiyor. Dory, suda ilerlerken yumuşak bir kesme sesi çıkarıyor. Hayatında eğlenerek ilerliyor. Ana karakterleri seslerle ayırt edebilmek için bilenen her numarayı denedik.”

Rydstrom devam ediyor: “Köpek balıkları için sesimle gerçek sesleri değiştirebileceğim bir cihaz kullandım. Farklı gerçek sus seslerini alıp, o sesleri mikrofona verdim. Böylece ırmağın veya artık ne kullanıyorsak, ses özelliklerimin onu şekillendirmesini istedim. Bu, onların sudaki hareketlerine derin, korkutucu bir his kattı. Köpek balığı kovalamacasını dikkatlice dinlerseniz, su seslerinin “Nemo” dediğini duyarsınız. Bu benim, bilinçaltı Beatles numaram sayılır.

Rydstrom, suyun çarpma seslerini elde etmek için okyanusta, jakuzide ve su altı mağaralarında sesler kaydetti. Su altı mağarasında çektiği sesler, balinanın içinde kullanıldı. Marlin ve Dory’nin denizanasının üzerinde sektiği sesleri bulmak bir zor olmuş. Rydstrom, istediği sesi parmağını, sıcak su torbasına bastırarak elde etmiş.