Rango – Film Yapımcıları Hakkında

Film Yapımcıları Hakkında

GORE VERBINSKI (Yönetmen, Hikâye, Yapımcı) yenilikçi bir yönetmen olarak hem karakter ağırlıklı seriler hem de türlerin özenli bir şekilde harmanlandığı hikâyelerde büyük gişe başarıları elde etti.
Verbinski, başrollerini Johnny Depp ve Keira Knightly'nin paylaştığı başarılı Pirates of the Carribean/Karayip Korsanları serisinin ilk üç filmini yönetti. Filmler dünya genelinde toplamda 3 milyar doların üzerinde hasılat elde etti. Başrolünde Nathan Lane'in oynadığı, ilk yönetmenlik denemesi olan Mouse Hunt/Zor Hedef Fare'yi, başrollerini Julia Roberts, Brad Pitt ve James Gandolfini'nin paylaştığı yol filmi The Mexican/Meksikalı takip etti. Yönetmen ayrıca Naomi Watts'ın başrolünde oynadığı The Ring/Halka filmini yönetti.

Verbinski filmlere geçiş yaparken, ödüllü ve başarılı bir reklam yönetmeniydi. Dört Clio Ödülü'yle onurlandırılmanın yanı sıra, Michael Jordan'ın oynadığı Nike'ın “100 Foot Hoop” reklamı ve popüler Budweiser “Frog” reklamlarının ilki gibi unutulmaz reklam çalışmaları sayesinde Cannes Gümüş Aslan Ödülü kazandı. Verbinski ayrıca “Bad Religion” ve “Crystal Method”un da aralarında bulunduğu bazı grupların kliplerini yönetti.

UCLA Üniveristesi Sinema ve Tiyatro bölümü mezunu olan Verbinski, ailesiyle birlikte Los Angeles'da oturuyor ve orada transmedia prodüksiyon şirketi Blind Wink'i yönetiyor.

JOHN LOGAN (Yazar) oyunu "Red" ile, Tony, Drama Desk, Outer Critic Circle ve Drama League ödülleri kazandı. Oyunun prömiyeri Londra'da Donmar Warehouse'da ve Broadway'de Golden Theatre'da yapıldı. Yazmış olduğu ondan fazla oyunun arasında, “Never The Sinner” ve “Hauptmann” da bulunuyor. Senaryo yazarı olarak çalıştığı yapımlar arasında ise, Sweeney Todd (Altın Küre ödüllü); The Aviator/Göklerin Hakimi (Oscar, Golden Globe ve WGA adayı); Gladiator/Gladyatör (Oscar, Altın Küre ve WGA adayı); The Last Samurai/Son Samuray; Any Given Sunday/Kazanma Hırsı ve “RKO 281” (WGA ödüllü, Emmy adayı) bulunuyor.

Yazar-yönetmen JAMES WARD BYRKIT (Hikâye), Gore Verbinski'yle birlikte birçok filmde çalıştı. O ve Verbinski, Rango’nun hikayesi üzerinde aylarca çalışırken, senaryo yazarı John Logan'la birlikte inanılmaz bukalemun kahramanları için macera, komedi, gizem ve destansı Western lezzetinin doğru bir şekilde harmanlanmış hâlini ortaya çıkarmaya uğraştı.
Byrkit ilk olarak karakterin başlangıç noktası olarak hizmet edecek şekilde Rango'nun taslağını çıkardı ve Elgin, Spoons, Beans ve Çamur kasabasının diğer birkaç sakinini tasarlamak için yakın arkadaşı, yapım tasarımcısı “Crash” McCreery ile birlikte çalıştı.

Rango'da hikâyeyi ortaya çıkaran ekibin başını çeken Byrkit, kendisinin ve Verbinski’nin “Story reel” yaratmak için kullandığı, filmin sesler, müzikler ve ses efektleriyle tamamlanmış uzun metrajlı, elle çizilmiş versiyonunu yaratmak için kullandığı binlerce storyboard’u denetledi.
İkili ayrıca, sonunda Rango’nun Mariachi Baykuş Korosu tarafından seslendirilen şarkılar üzerinde de işbirliği yaptı.

Verbinski ve Byrkit, “Story reel”deki 50’nin üzerindeki karakterin büyük çoğunluğunu seslendirdi ve yarattıkları birkaç ses, gerçek aktörler projeye dahil olduğunda bile çıkarılmadı. Byrkit’in Oscar çapındaki Waffles tasviri ve Verbinski’nin yürek parçalayıcı Sergeant Turley icrası, sinemanın uzun süredir ihmal ettiği çöl yaratıkları popülasyonuna ses veren filmin son halinde kullanıldı.

Jim Byrkit, 50’nin üzerinde reklam, müzik klibi, televizyon ve kısa film projesi yönetti. Byrkit şu anda, Alex Manugian (Spoons) ile birlikte Walt Disney Studios için geniş ölçekli bir macera filmi yazıyor. John Carls filmin yapımcılığını üstlenirken, John Logan projeye uygulayıcı yapımcı olarak katılıyor.

GRAHAM KING (Yapımcı), 2006 yılında yapımcı olarak görev aldığı, Martin Scorsese tarafından yönetilen, başrollerini Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson ve Mark Wahlberg'in paylaştığı suç-dram filmi The Departed/Köstebek'le En iyi Film Oscarı’nı kazandı. Film, En İyi Yönetmen ve En İyi Uyarlama Senaryo dalları da dahil olmak üzere, toplam dört Akademi Ödülü’nün sahibi oldu. King aynı yıl yine DiCaprio'nun baş rolünda oynadığı drama Blood Diamond/Kanlı Elmaslar'ın yapımcılığını üstlendi.
The Departed/Köstebek, King'in Scorsese ile üçüncü ortak çalışmasıydı. 2004 yılında yapımcı, DiCaprio'nun başrolünde oynadığı, Howard Hughes'un yaşamını konu alan başarılı yapım The Aviator/Göklerin Hakimi'nin yapımcılığını üstlendi ve film King'e bir Akademi adaylığının yanı sıra, En İyi Film dalında BAFTA ödülü getirdi. Yapımcı ayrıca, Amerikan Yapımcılar Birliği tarafından Yılın Yapımcısı dalında Golden Laurel Ödülü ile onurlandırıldı.

King, başrollerini DiCaprio, Daniel Day-Lewis ve Cameron Diaz'ın paylaştığı ve Scorsese'nin yönettiği Oscar'a aday gösterilen destansı drama Gangs of New York/New York Çeteleri'nin ortak uygulayıcı yapımcılığını üstlendi.

2007 yılında King, ortağı Tim Headington'la birlikte bağımsız yapım şirketi GK Films'i kurdu. 2007 yılından bu yana GK Films, Edge of Darkness/İntikam Peşinde ve başrollerini Emily Blunt ile Rupert Friend'in paylaştığı tarihi destansı film The Young Victoria/Genç Victoria'nın yapımcılığını üstlendi. Üç dalda Akademi Ödülü'ne aday gösterilen ve En İyi Kostüm Tasarımı dalında ödül alan filmin yapımcılığını King'in yanı sıra, Scorsese, Headington ve Sarah Ferguson yaptı.

GK Films şu anda hem kendisiyle beşinci işbirlikleri olan Martin Scorsese’nin üç boyutlu aile filmi Hugo Cabret'in hem de Angelina Jolie'nin ilk yönetmenlik denemesi olan Untitled Love Story'nin yapım sonu aşamasında.

GK Films, içlerinde Peter Morgan'ın yazdığı, başrolünde Sasha Baron Cohen'in oynadığı adı konulmamış Freddie Mercury hikâyesinin de bulunduğu geleceğe yönelik birkaç projesini duyurdu. GK Films ayrıca başarılı müzikal Jersey Boys'un sinema uyarlamasını yapacağını ve Christopher McQuarrie tarafından yazılan İngiliz mini dizisi "Unforgiven"ın uyarlamasının yapımcılığını üstlendiğini duyurdu.

King kısa bir süre önce, başrollerini Angelina Jolie ve Johnny Depp'in paylaştığı The Tourist/Turist'in yapımcılığını üstlendi. Film, Sony Pictures aracılığıyla Aralık 2010'da birçok sinemada gösterime girdi ve ilk gününde dünya genelinde 225 milyon doların üzerinde hasılat elde etti. King ayrıca, 2010 yılının başlarında Ben Affleck'in yazdığı ve yönettiği The Town/Hırsızlar Şehri'nin yapımcılığını üstlendi. Warner Bros. tarafından vizyona sokulan film, hem ticari hem de eleştirel anlamda büyük başarı elde etti. King'in önümüzdeki dönemlerde vizyona girecek filmleri arasında Rango'nun yanı sıra, başrolünde Depp'in oynadığı ve yapım şirketi Infinitum-Nihil'le birlikte yapımcılığını üstlendiği The Rum Diary ve William Monahan'ın yazıp yönettiği London Boulevard bulunuyor.

GK Films, 2009 yılında yeni departmanı GK-tv'yi hayata geçirdi. Başkan Craig Cegielski yönetimindeki GK-tv, televizyon programcılığının geliştirilmesi, üretimi ve dünya genelinde dağıtımı konularına kanalize edildi. Başrollerini Joseph Fiennes ve Eva Green'in paylaştığı GK-tv'nin 10 bölümlük dizisi "Camelot"un Amerika’daki ilk gösterimi, Starz televizyonunda 1 Nisan 2011'de gerçekleştirilecek.

GK Films, kısa bir süre önce çok yönlü bir stüdyo olan FilmDistrict'i kuran Peter Schlessel'le, dünya genelinde gösterime giren filmler üzerinde satın alma, dağıtım, prodüksiyon ve finans konularını kapsayan bir işbirliğine girdi. Şirket her yıl birkaç filmin dağıtımını yapacak, bu filmler arasında 1 Nisan'da vizyona girmesi beklenen Insidious (Saw/Testere serisinin yaratıcılarından) da bulunuyor. FilmDistrict ayrıca başrollerini Helen Hunt ve Dennis Quaid'in paylaştığı, sonradan edindiği Soul Surfer filmini TriStar Pictures işbirliğiyle 15 Nisan'da vizyona sokacağını ve başrollerini Ryan Gosling ve Carey Mulligan'ın Drive filminin halen yapım aşamasında olduğunu duyurdu.

King daha önce de 1995 yılında kurulan Initial Entertainment Group'un Başkanı ve CEO'suydu. King görev süresi boyunca Steven Soderbergh’in Oscar Ödüllü draması Traffic/Trafik, Michael Mann’ın biyografik draması Ali ve Jodie Foster'ın hem başrolünde oynayıp hem de yapımcılığını üstlendiği The Dangerous Lives of Altar Boys/Tehlikeli Hayaller gibi filmlerin uygulayıcı yapımcılığını üstlendi. King, uygulayıcı yapımcılığına Göze Çarpan Mini Dizi dalında Emmy Ödülü kazanan mini dizi "Traffic"le devam etti.

İngiltere doğumlu olan King, 1982 yılında Amerika'ya taşındı ve 2009 yılında OBE nişanıyla (Britanya Liyakat Nişanı) ödüllendirildi.

JOHN B. CARLS (Yapımcı), aile ve çocuk yapımlarında zengin bir geçmişe sahip olan bir yapımcı. Carls, 1992 yılında dünyaca ünlü yazar ve çizer Maurice Sendak'la birlikte Wild Things Productions'ı (WTP) kurdu. Carls, ortağı ve başkanı olduğu WTP'yi, sinema ve televizyon için aile yapımları sağlayıcısı olarak kurdu. Nelvana Communications ve Nickelodeon'la işbirliği içinde bulunan WTP, Daytime Emmy adaylığı bulunan okul öncesi çocuklara yönelik animasyon dizisi “Maurice Sendak’s Little Bear”ın bir filmini ve beş sezonunun yapımcılığını üstlendi. WTP ayrıca, Nathan Lane ve Andrea Martin'in seslendirdiği, Daytime Emmy adaylığı bulunan “George And Martha”nın iki sezonunun HBO için yapımcılığı yaptı. WTP ve Nelvana, PBS için animasyon televizyon dizisi “Seven Little Monsters”un üç sezonunun yapımcılığını üstlendi.

John Carls, 2002 yılında sinema ve televizyon için hem animasyon hem de canlı aksiyon projeler geliştiren The Carls Company'i kurdu. Bant-karikatür yaratıcısı Steve Moore'la birlikte çalışan Carls, uzun metrajlı animasyon filmi tretmanları City Sewer'ı Dreamworks Animation'a sattı ve bu tretman, Aardman Animation’ın Flushed Away/Fare Şehri'nin temelini oluşturdu. Carls ve Moore, kendi orijinal tretmanlarına dayanan animasyon filmi Open Season/Çılgın Dostlar'ı geliştirmek ve yapımcılığını yapmak için Sony Animation'la bir anlaşma yaptı. Martin K ve Ashton Kutcher'ın seslendirdiği film, Eylül 2006'da vizyona girdi.

İkili şu anda Overbrook Entertainment'la animasyon filmi Gatoraid üzerinde çalışıyor. Film, Sony Pictures bünyesinde gelişim aşamasında. Carls ve Moore, ESPN için Moore'un bant karikatürü “In the Bleachers”a dayanan bir dizi kısa animasyonun yapımcılığını üstlendi. İkili şu anda Working Title Films için animasyon dizisi “Flat Stanley”i yaratıyor ve yapımcılığını üstleniyor. John Carls, yeni uzun metrajlı animasyon filmleri aday listesini geliştiriyor ve yapımcılığını yapıyor. 2009 yılında Carls, Warner Brothers için yönetmenliğini Spike Jonze'nin yaptığı Sendak’ın Where the Wild Things Are/Arkadaşım Canavar filminin yapımcılığını Tom Hanks ve Gary Goetzman ile birlikte üstlendi. Carls aktif olarak Laika, Sony Animation, Playtone ve Cirque du Soleil'le birlikte filmler geliştiriyor.

John Carls, WTP ve The Carls Company'i kurmadan önce, Orion Pictures ve Columbia Pictures'da yönetici pozisyonlarında çalıştı.

TIM HEADINGTON (Uygulayıcı Yapımcı), eski dostu ve çalışma arkadaşı Graham King'le birlikte, 2007 yılında Los Angeles merkezli yapım şirketi GK Films'i kurdu. O ve King, GK bayrağı altında başrollerini Angelina Jolie ve Johnny Depp'in paylaştığı The Tourist/Turist'in, üç dalda Akademi Ödülü'ne aday gösterilen romantik drama The Young Victoria/Genç Victoria'nın, gerilim filmi Edge of Darkness/İntikam Peşinde'nin ve Martin Scorsese’nin önümüzdeki dönemlerde vizyona girecek olan üç boyutlu aile macera filmi Hugo Cabret'in yapımcılığını üstlendi.

Ana karakteri Johhn Depp'in seslendirdiği, Gore Verbinski'nin animasyon macera filmi Rango'nun uygulayıcı yapımcısı olan Headington'ın önümüzdeki dönemlerede vizyona girecek diğer filmleri arasında, Depp'in rol aldığı The Rum Diary ve William Monahan'ın yazıp yönettiği London Boulevard bulunuyor.
GK Films geçtiğimiz günlerde içlerinde Headington'un yapımcılığını üstleneceği, başrollerinde Sacha Baron Cohen'in oynadığı, Peter Morgan tarafından yazılan isimlendirilmemiş Freddie Mercury hikâyesinin de bulunduğu yeni projelerini duyurdu. GK Films ayrıca, başarılı müzikal Jersey Boys'un sinema uyarlamasını yapacağını ve Christopher McQuarrie tarafından yazılan İngiliz mini dizisi "Unforgiven"ın uyarlamasının ve Angelina Jolie tarafından yazılan ve yönetilen bir aşk hikâyesini anlatan ve henüz ismi konulmamış filmin yapımcılığını üstlendiğini duyurdu.

Headington, King'le ilk kez 2004 yılında King'in kurduğu yapım şirketi Initial Entertainment Group'a yatırım yaptığında bir araya geldi ve başrolünde Leonardo DiCaprio'nun oynadığı, Martin Scorsese'nin yönettiği ödüllü biyografik film The Aviator/Göklerin Hakimi'ni finanse etti ve yapımcılığını üstlendi. Uygulayıcı yapımcılık görevine, başrolünde Elisabeth Shue'nun oynadığı gerilim filmi First Born ile başrollerini Lukas Haas, Giovanni Ribisi ve Erika Christensen'in paylaştığı, Kevin Connolly'nin yönettiği ve DiCaprio'nun ilk kez yapımcı olarak yer aldığı Gardener of Eden'le devam etti.

Headington ayrıca Justin Timberlake, The Jonas Brothers ve Ciara gibi ünlü yıldızlarla çalışan müzik yönetim şirketi Wright Entertainment Group (WEG)’in ortağı.

CRAIG WOOD (Kurgucu) Sydney-Avustralya'da doğdu. Müzik klipleri ve reklamlara geçmeden önce, kariyerine 19 yaşında Australian Broadcasting Corporation televizyon ağının belgesel departmanında asistan kurgucu olarak başladı.

Wood, yönetmen Gore Verbinski'yle uzun soluklu ve başarılı işbirliğinden çok memnun oldu ve yönetmen için, içlerinde Pirates of the Caribbean/Karayip Korsanları üçlemesinin de olduğu bazı filmlerin kurgularını yaptı. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl/Karayip Korsanları: Siyah İnci’nin Laneti'ndeki çalışmasıyla Amerikan Sinema Kurgucuları ödülünü kazandı ve serinin diğer filmleriyle de bu ödüle aday gösterildi. Wood, geçtiğimiz dönemlerde The Weather Man/Fırtınalı Hayatlar ve dünya genelinde 250 milyon doların üzerinde hasılat kazanan korku-gerilim The Ring/Halka'nın kurgularını yaptı ve aranan bir duygu kaynağı haline gelmeye devam etti. Wood ayrıca Verbinski için başrollerini Brad Pitt ve Julia Roberts'ın paylaştığı The Mexican/Meksikalı ve başrollerni Nathan Lane ile Lee Evans'ın baylaştığı Mousehunt/Zor Hedef Fare'nin kurgularını yaptı.

Wood, Rango'dan önce başrollerini Charlize Theron ve Kim Basinger'ın paylaştığı, Guillermo Arriaga’nın ilk yönetmenlik denemesi olan The Burning Plain/Aşk Ateşi'nin kurgusunu yaptı. Wood, başrolünde Mel Gibson'ın oynadığı Randall Wallace’ın We Were Soldiers/Bir Zamanlar Askerdik filminde yardımcı kurgucu olarak çalıştı. Kurgucunun yer aldığı diğer filmler arasında ise Highway, başrollerini Sandra Bullock ve Ben Affleck'in paylaştığı Bronwyn Hughes'ın romantik komedi filmi Forces of Nature/Fırtınalı Aşk ve Alex Proyas’ın 1989 yapımı filmi Spirits of the Air, Gremlins of the Clouds bulunuyor.
Wood, Smashing Pumpkins, Bjork, Fiona Apple, Garbage, Tina Turner, Tom Petty, Crowded House ve Janet Jackson gibi bazı ünlü sanatçıların ve grupların müzik kliplerini şekillendirdi ve aralarında Cleo Ödüllü Budweiser “Frogs”un da bulunduğu çeşitli şirket müşterileri için şık reklamlar yarattı.

MARK “CRASH” MCCREERY (Yapım Tasarımcısı), Hava Kuvvetleri mensubu bir ailenin çocuğu olarak Colorado Springs, Colorado'da dünyaya geldi ve çocukluğunun ilk yıllarını, askeri yaşamın gerektirdiği bir tarzda geçirdi. Crash'ın ilk eğitimi doğayı gözlemleyerek başladı ve bu durum onun doğal düzene karşı derin bir hayranlık duymasını sağladı. Işık, gölge ve bir objenin diğer objeyle nasıl bağlantılı olması gerektiğine yönelik bir anlayış geliştirdi. Önceki doğa gözlemlerinin yanı sıra, tarih öncesi vahşi yaşamın bir zamanlar nasıl göründüğü konusuna ilgi duyuyordu. Paleontoloji araştırması yaptı ve kısa süre sonra gerçek bilimle hayalgücü arasında, ancak bir fantezi dünyasında olacak şeyler yaratmak için mükemmel bir test zemini işlevi görecek bir bağlantı keşfetti. Crash, 'dinozorlar yapacağını' henüz bir çocukken söylemişti.

Crash, Pasadena'daki Art Center College of Design'da eğitim gördü ve Güzel Sanatlar Fakültesi illüstrasyon bölümünden mezun oldu.

Crash'in ilk tasarım deneyimi, Stephen Hopkins'in yönettiği Predator II filmiydi. Yapım tasarımcısı, kendisini kısa bir süre sonra daha önce sadece bir hayran olarak takdir edebileceği işlerin içinde buldu.
Crash, Edward Scis¬sorhands/Makas Eller için Tim Burton'la bir araya geldi. Burton, Crash için kesinlikle bir kahramandı ve yapım tasarımcısı bu işbirliğinden büyük keyif aldı. Crash, aktör Johhny Depp'in yüz hatları için, Burton'un fikirlerini üç farklı illüstrasyona çevirdi ve bunlardan biri karakter için son görüntü olarak seçildi.

Crash'ın bu çalışmasını, James Cameron'un destansı bilimkurgu filmi Terminator 2 takip etti. Cameron'un sanat yönetmenliği geçmişi de vardı. Bu yüzden Crash, aynı zamanda sanatçı gözüyle bakan bir yönetmeni memnun etmek için büyük bir mücadelenin içine girdi. Cameron, daha sonra Crash'ı 205 milyon dolarlık bir hasılat rekorunun sahibi olacak bir filme tasarım yapması için işe almıştı.

Tekrar Tim Burton'la birlikte çalışan Crash'dan, Danny DeVito'nun Batman Returns/Batman Dönüyor'da kullanacağı penguen makyajının tasarımını yapması istendi. Sonuçta, çizgi romanlarda tasvir edilen kötü rolü yeniden tanımlayan, 60'ların ve 70'lerin televizyon dizilerindeki halinden bağımsız ve baştan aşağı orijinal, unutulmaz bir karakter ortaya çıktı. Yüksek beklentilerin de ötesinde iş yapan film, toplamda 163 milyon dolar hasılat elde etti. Bu tasarım ayrıca, film kategorisinde En İyi Makyaj dalında Akademi Ödülü’ne aday gösterildi.

Bir sonraki yıl ortaya çıkan Jurassic Park projesi, sonunda Crash'a film yapımı konusunda en müthiş beyinlerden biri olarak gördüğü Steven Spielberg'le çalışma ve çocukluk yılllarında yaptığı ‘Dinozor yapacağım' tahminini gerçekleştirme fırsatı sundu. Ve Crash, onları tamamen eşi benzeri görülmemiş bir tarzda yaptı. Bu tarz, tamamen yeni bir dinozor vizyonu getirerek ve daha önce milyonlarca kez benzerleri yapılmış bir filmi yeni bir şekilde ele alarak kalıpları yıktı. Dinozorların gerçekte nasıl olduklarına ilişkin ele aldığı yeni teknikler ve yeni fikirlerle dinozorlar filmde, son derece aktif, sıcak kanlı ve zeki olarak tasvir edildi. Projenin ilk aşamaları gizlilik içinde yürütüldüğünden, Crash fikirleri üzerinde yalnız başına çalıştı ve bütün bir yıl boyunca dinozorları yorumladı. Film yapım sürecine girdikten sonra, Crash bir set üstü kuklacısı olarak hizmet etti. Tarih öncesi karakterlere telsiz ve kablo kumandalı performanslar aracılığıyla hayat verirken, tasarladığı Raptor'u, gerçek ölçülerde bir Raptor kostümü giyerek oynadı.

Jurassic Park'ın elde ettiği 357 milyon dolarlık olağanüstü gişe başarısının hemen ardından Crash, Interview With the Vampire/Vampirle Görüşme filmi için silbaştan makyaj tasarımlarına başladı. Bu projedeki sorumluluğu, en müthiş vampiri yaratma zorunluluğu olmadan kitabın hayranlarını memnun etmekti. Oyuncu seçimindeki tereddütler süreci geciktirdi ve bu durum ana karakter Lestat için birden fazla tasarım yapılmasına olanak tanıdı. Sonunda Tom Cruise kadroya dahil oldu ve Crash, hem yazar Anne Rice'ın tasvirlerine mümkün olduğunca sadık kaldı, hem de incelikli bir makyaj tasarlanmasına yardım etti.
Crash, vampir makyajlarının inceliğinden, çizgi roman fantezi diyarı Tank Girl’e ilerledi. Film, yarı insan yarı kanguru karakterlerle doluydu. Ayrıca filmdeki adam ve canavar mutasyonları, The Island of Dr. Moreau/Dr. Moreau’nun Adası’nın 1996 yapımı yeniden çekiminin temelini oluşturdu ve Crash'ın karakterlerinden bazılarına yer verildi.

Peter Hyams'ın yönetmenliğini yaptığı The Relic/Kalıntı, Crash'ı birkaç farklı hayvan türünden türeterek oluşturulmuş bir canavar tasarlama mücadelesine soktu. Crash, çoklu hayvan sınıflarından oluşan canavarın fiziksel gücünü vurgulamayı seçerek, sonunda kült seviyesine giden yolunu kendisi bulan başka bir orijinal karakter resmetmiş oldu.

1995 yazında tasarımcıya bir kez daha yeteneğini tarih öncesi çağ üzerinde odaklama fırsatı verildi. Steven Spielberg’in destansı serisinden Jurassic Park: The Lost World/Jurassic Park: Kayıp Dünya filmi, Crash'ın dinozor kreasyonlarından oluşan oyuncu kadrosunu daha ileri bir seviyede bir araya getirmesine olanak tanıdı. Hatta Crash, dinozorları tekrar tanımlamaya yardım etti. Jurassic Park'ın iki filmi dünya genelinde 1,6 milyar doların üzerinde hasılat elde etti. Bu eğlence parkı unsuru, Hollywood-Florida'daki Universal Studios'daki en başarılı atraksiyonlardan biri. Evde izlenmek üzere basılan kopyaları raflardaki yerlerinden uçup gitti ve 454 milyon dolar tutarında bir gelir elde edildi. Oyuncaklar, kostümler, video oyunları ve kitapların da içinde bulunduğu ticari eşyaların satışından elde edilen gelir, 1,5 milyar dolara yaklaştı.
1998 yılında DreamWorks'ün yüksek konseptli projesi Small Soldiers/Küçük Askerler için Crash, tasarımlar yapmanın yanı sıra, Elit Komando ve Gorgoniteler yataran bir illüstrasyon ekibinin sanat direktörlüğünü üstlendi. Üzerlerine yerleştirilen yüksek teknolojili askeri bilgisayar çipleriyle, oyuncak aksiyon figürlerinin her şeyi kendi başlarına yapmasına olanak tanındı. Bu, oyuncak satışlarının patlaması anlamına gelecek türden bir filmdi ve bunu başardı. İşin üretim ve dağıtım kısmını kolaylaştırmak için Hasbro'yla çalışıldı ve gişe hasılatı dışındaki gelirleri ikiye katlandı. Oyuncak konseptler tek başına 150 milyon dolarlık satış rakamına ulaştı.

Crash, önemli stüdyoların en büyük yapımları için çoklu karakterler yaratmaya devam etti. Disney’in Inspector Gadget/Müfettiş Gadget; DreamWorks’ün Galaxy Quest/Galaksi Savaşçıları; yönetmen Peter Hyams'la bir araya geldiği, Universal’in End of Days/Şeytanın Günü ve Robert Zemeckis'in yönettiği, DreamWorks’ün Hitchockvari gizemli cinayet filmi What Lies Beneath/Gizli Gerçek gibi filmlerde, iki yıllık bir dönem boyunca ara vermeden çalıştı.

Hikâye anlatımının özünü yakalayan sanat çalışmaları yaratma konusunda ustalaşmasının ardından, Crash'da gerçek anlamda hikâyeler anlatma isteği gelişmesi son derece doğaldı. Böylelikle tasarımcı yazım sanatı üzerinde çalışmaya başlarken, karakter tasarımı repertuarını geliştirmeye devam etti.
HBO/Creature Features serileriyle kendisini ortaya koyma fırsatı yakalayan Crash, bu sayede önce üzerine eğildiği, sonra da yazdığı ilk iki hikâyesini sattı.

Bu çalışma, Crash için yazarlığa başlama kapılarını araladığı gibi, onu bir kez daha bir yönetmen olarak büyük saygı duyduğu Joe Johnson tarafından yönetilen Jurassic Park'ın üçüncü bölümüyle korku, bilim kurgu ve fantezi türlerine bağladı. Crash, çizim masasının başına ve tasarım yapmaya geri döndü.
Steven Spielberg’in yönettiği A.I. Artificial Intelligence/Yapay Zeka, Crash'ın bir sonraki girişimiydi. Jurassic Park'tan beri Crash'ın tasarımları hiç bu kadar yakından korunmamıştı. Bu film, En İyi Görsel Efekt dalında Akademi Ödülü’ne aday gösterildi.

Crash, şirketi Calypso Productions aracılığıyla filmler için nefes kesen karakterler yaratmaya devam ediyor. Bu filmlerden birisi de, bir kez daha Peter Hyams'la bir araya geldiği Sound of Thunder/Yıldırım Hızı. Crash, Larry Kasdan’ın Dreamcatcher/Düş Kapanı, Ang Lee’nin Hulk, Henson’un Time Dogs, Anschultz Entertainment’ın Lion, Witch And The Wardrobe/Narnia Günlükleri: Aslan, Cadı ve Dolap, Steven Sommer’ın Van Helsing, Gale Anne Hurd/Emmet Furla Film’in Abominable Snowman, Stephen King’in Kingdom Hospital/Hastanedeki Sır ve Universal’ın Submariner filmleri için yaptığı tasarımlarla çok iyi övgüler aldı.

Crash, M. Night Shyamalan’ın The Village/Köy filmi için karakterler tasarladı ve bu filmden kısa bir süre sonra da tasarımcıdan, yaratık tasarımcısı ve süpervizör olarak Lady In The Water/Sudaki Kız ekibine katılması istendi. Film üzerinde çalışma süreci içinde M. Night Shyamalan, hikâyeyi çocuklarıyla her zaman paylaştığı "Bir uyku öncesi hikâyesi" olarak resmetmeye karar verdi. Bundan kısa bir süre sonra Crash ilk kez, M. Night Shyamalan'ın yazdığı aynı adlı çocuk kitabı Lady In The Water: A Bedtime Story'nin illüstrasyonlarını yaptı. Çocuk kitabı, Amazon.com'daki satışlarında ilk haftadan en çok satanlar statüsüne ulaştı.

Crash, Disney’in Pirates Of The Caribbean/Karayip Korsanları filmlerinin her birinde, olağanüstü yetenekli bir yönetmen olarak gördüğü yönetmen Gore Verbinski'yle bir araya geldi. İkili, ilk olarak yıllar önce Mousehunt/Zor Hedef Fare'de çalışmıştı. Crash, Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl/Karayip Korsanları: Siyah İnci’nin Laneti için, içlerinde “Jack Sparrow”, “Barbossa” ve “Jack the Monkey"in bulunduğu lanetli karakterlerin yanı sıra, filmdeki diğer birçok büyüleyici ekip üyesini tasarladı. Crash, Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest/Karayip Korsanları: Ölü Adamın Sandığı için ise efsanevi karakter “Davey Jones”un yanı sıra, “Flying Dutchman”den canavar “The Kraken”e kadar birçok karakteri tasarladı. Crash, Pirates of the Caribbean: At Worlds End/Karayip Korsanları: Dünya’nın Sonu'nda olağanüstü yaratıcı tasarımlarını, yepyeni konuk karakterlerle birlikte bir kez daha sergiledi. Tüm tasarımlar, film vizyona girene kadar büyük bir gizlilik içinde korundu.

Pirates of the Caribbean/Karayip Korsanları filmlerinin inanılmaz başarısından sonra Disney, Barry Josephson ve Barry Sonnenfeld, başrolünde şeytani kraliçe Queen Narissa'yı canlandıran Susan Sarandon'un oynadığı Enchanted/Manhattan’da Sihir filminde çalışması için Crash'a başvurdu.
Disney'le çalışmasının hemen ardından Crash, bir kez daha Marvel için tasarım yapmak üzere davet edildi. Bu defa The Incredible Hulk 2 için. Profesyonel ilişkilerinde büyük başarı yakalamalarının ardından, başrolünde Nicholas Cage'in oynadığı, Marvel'in sinema uyarlaması Ghost Rider/Hayalet Sürücü filminde, Hayalet Sürücü ve Hell Cycle’ı tasarlaması için bir kez daha Crash’ı görevlendirdiler.

Crash, Ghost Rider/Hayalet Sürücü'deki motosiklet tasarımını tamamladığında, binilen araçlara duyduğu sevgi ve onları son derece benzersiz bir şekilde tasarlama yeneğinden ötürü, tutkuyla yaptığı çalışması tanınır hâle geldi. Daha sonra Crash, kariyerinde beşinci kez Jerry Bruckheimer Productions'la gücünü birleştirdi. Bu defa Bruckheimer'ın iki yapımı G-Force ve Alien Legion için tasarımlar yaptı.

Crash kariyerine, Warner Brothers Studio’nun I Am Legend/Ben Efsaneyim filmi için tasarımlar yaratarak devam etti. Uzun zamandır yapılmayı bekleyen film için stüdyo, onun görüşünü ve tasarımlarını aramıştı.
Universal Pictures geçtiğimiz dönemlerde Crash'ı köklerine ve çocukluk aşkına geri götürerek ona Creature From The Black Lagoon ve The Mummy/Mumya serisinin üçüncü devam filmi için "Yaratık" tasarlama fırsatı sundu. Crash'ın kısa bir süre önce gerçekleştirdiği çalışmaları arasında, animasyon film Rango'nun Yapım Tasarımcılığı da bulunuyor.

Sinema yapım tarihindeki en simgeleşmiş film karakterlerinden bazılarının tasarımını yaptıktan sonra Crash'ın şöhreti arttı ve bu durum onu küçük bir çocukken yalnızca hayalini kurabileceği bir kategoriye sokarak, uzmanlık alanındaki en iyilerden biri olarak anılmasını sağladı.

Crash, her gün sevdiği işi yaparak çalışma şansını sürdürüyor. Hala her resmi bir hikâye anlatıyor. Ve gişe başarılarının hikâyesine baktığımızda; Crash McCreery, karakterleri ve yaratıklarıyla dünya genelinde 5,1 milyar doları aşan gişe hasılatı elde edilmesine katkıda bulundu.

Bu arada, sinema tarihinin en unutulmaz karakterlerinden ve yaratıklarından bazılarını yaratmaya devam eden Crash, "Her zaman bir çizerin en değerli varlığı olan bir kaynağa, hayal etme yeteneğine güvenebileceğimi biliyorum" diyor.

Crash, Sinema Oyuncuları Derneği'nin bir üyesi. Crash'ın çalışmalarına, Cinefex Magazine, The Hollywood Reporter, Daily Variety, Barbara Walters “En Etkileyici İnsanlar”, In Hollywood, Extra, Entertainment Tonight, Movie Magic, Jurassic Park DVD, Jurassic Park'ın Yapımı, Terminator 2'nin Yapımı, Make-up Magazine, Fangoria Magazine, Doğal Tarih Müzesi, Hareketli Görüntüler Müzesi, Ghost Rider'ın Yapımı, Lady in the Water'ın Yapımı, The Village'in Yapımı, The Pirates of The Caribbean Üçlemesi'nin Yapımı gibi yerlerin yanı sıra, dünya genelindeki diğer dergi, gazete ve televizyon programlarında yer verildi.

TIM ALEXANDER (VFX Süpervizörü) 1996 yılında Industrial Light & Magic bünyesine katıldı ve hızla kompozitörlükten Görsel Efekt Süpervizörlüğü'ne yükseldi. Alexander, gayretinin ve muazzam yeteneğinin bir göstergesi olarak, iki kez BAFTA ödülüne aday gösterildi ve The Perfect Storm/Kusursuz Fırtına filmiyle bu ödülü almaya layık görüldü. Alexander ayrıca Harry Potter and the Goblet of Fire/Harry Potter ve Ateş Kadehi'ndeki çalışmasıyla Yılın En İyi Görsel Efekt Süpervizörü dalında Görsel Efekt Derneği ödülüne aday gösterildi. Alexander ILM'ye katılmadan önce, Walt Disney Studios'da üç yıl geçirdi ve orada James and the Giant Peach/Dev Şeftali filmi üzerinde çalıştı.

Cornell Üniversitesi’nde Elektrik Mühendisliği mastırı yaptı. O dönemde Advanced Undergraduate Theatre Program'ın bir üyesiydi ve orada ışıklandırma tasarımı üzerine eğitim aldı.

JOHN KNOLL (VFX Süpervizörü), 1986 yılında Industrial Light & Magic'e teknik asistan olarak girdi ve kısa süre sonra Captain EO için motion control kamera operatörlüğüne getirildi. Üç yıl operatörlük yaptıktan sonra Knoll'a, The Abyss'in çığır açan dijital efektleri üzerinde çalışması için başvuruldu. O tarihten sonra, Görsel Efekt Süpervizörlüğü'ne yükselen Knoll, yirmiden fazla sinema filminin ve reklamın görsel efektlerini yaptı. Film geçmişi, üstün dijital teknoloji anlayışı ile Star Wars: Episode II Attack of the Clones/Yıldız Savaşları: Bölüm 2-Klonların Saldırısı, Star Wars: Episode I The Phantom Menace/Yıldız Savaşları: Bölüm 1-Gizli Tehlike (BAFTA'ya da aday gösterildiği) ve Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl/Krayip Korsanları: Siyah İnci’nin Laneti (BAFTA'ya da aday gösterildiği) filmleriyle gösterildiği üç Akademi Ödülü adaylığıyla birleşince Knoll, en çok aranılan süpervizör haline geldi. Knoll çalışmalarına, içlerinde Mission to Mars/Görev Mars, Deep Blue Sea/Mavi Korku, Star Trek: First Contact/Uzay Yolu: İlk Temas ve Mission: Impossible/Görevimiz Tehlike’nin de bulunduğu birçok filmle devam etti. Star Wars serisindeki çalışmasını, 2005 yılındaki Star Wars: Episode III Revenge of the Sith/Yıldız Savaşları: Bölüm 3-Sith’in İntikamı ile tamamladı. Knoll, Pirates of the Caribbean/Karayip Korsanları filmlerinin devam filmi, Dead Man’s Chest/Ölü Adamın Sandığı üzerindeki çalışmasını da 2006 yılında tamamladı. Knoll bu filmdeki çalışmasıyla hem BAFTA hem de Akademi Ödülü kazandı. Knoll geçtiğimiz dönemlerde de James Cameron'un destansı bilim kurgu filmi Avatar'ın ILM Görsel Efekt Süpervizörü'ydü.

Knoll'un sinema yapma ilgisi genç yaşlarda başladı. Görsel efekt konusuna ilgi duyan Knoll, orijinal Star Wars'dan büyülendi. 1978 yılında ILM'yi ziyaret eden Knoll, görsel efekt dünyasını yakından gözlemleme fırsatı buldu. Bu konuda daha fazla şey öğrenmek isteyen Knoll, USC School of Cinema'ya girdi ve Sinema Prodüksiyon bölümünden mezun oldu. Öğrencilik yıllarında Los Angeles merkezli çeşitli yapımlarda serbest çalışarak model tasarımcılığı yaptı.

USC'deki son yılında Knoll, ileri animasyon dersi aldı ve bir Oxberry animasyon standı, bir Apple II bilgisayarı, bir CNC milling machine controller'ı ve bir grup endüstriyel surplus stepper motor ile bir motion control sistemi yaptı. ILM'nin yeni kurulan bilgisayar grafik departmanı ziyaretinden çok etkilenen Knoll, hobi olarak bilgisayar grafikleri yapmaya başladı. Michigan Üniversitesi'nde bilgisayar vizyonu üzerine doktora tezini yazmakta olan kardeşiyle bir araya gelerek bir ekip oluşturan Knoll kardeşler 1987 yılında Photoshop'u yarattı.

HAL HICKEL (Animasyon Süpervizörü) 1996 yılında The Lost World: Jurassic Park/Jurassic Park: Kayıp Dünya filmiyle Industrial Light & Magic'e animatör olarak katıldı. Hickel, bir sonraki yapımında baş animatörlüğe yükseldi ve ona Star Wars: Episode I – The Phantom Menace/Yıldız Savaşları: Bölüm 1-Gizli Tehlike'de birkaç karakterin animasyonunun sorumluluğu verildi. 2000 yılında Hickel, animasyon süpervizörlüğüne yükseldi ve Steven Spielberg’in A.I. Artificial Intelligence/Yapay Zeka filminde, birden fazla Akademi Ödülü kazanmış görsel efekt süpervizörü Dennis Muren'le birlikte çalıştı. Hickel'in animasyon alanındaki özel ilgi alanı canlı aksiyon filmlere fantastik karakterler ve yaratıklar entegre etme mücadelesiydi. Star Wars: Episode II Attack of the Clones/Yıldız Savaşları: Bölüm 2-Klonların Saldırısı, Lawrence Kasdan’ın Dreamcatcher/Düş Kapanı ve Pirates of the Caribbean/Karayip Korsanları üçlemesindeki animasyon çalışmalarının süpervizörlüğünü yaptı. 2007 yılında Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest/Karayip Korsanları: Ölü Adamın Sandığı'ndaki çalışması, En İy